Första dryga veckan med valpen.

23 Mar

image

Torsdagen den 12:e hämtade vi då äntligen hem henne. Vår lilla Buffy.
Hon var lite klättrig och orolig de första minuterna i bilen men sen somnade hon gott i mitt knä och sov hela vägen hem.
Hon kommer ju verkligen från landet med mest åkrar till granne så alla ljud och bilar var lite mycket för henne först.
Första natten ska vara ganska jobbig för en valp men Buffy gnydde ingenting och sov lugnt hela natten. Jag däremot vaknade hela tiden och oroade mig för att ha lagt mig på henne eller nåt.
Det tog nån dag innan hon slutade bli helt distraherad av alla ljud för att komma ihåg att bajsa och kissa och hon är inte rumsren än. Det är lite svårt att lära henne att koppla utomhus till där hon ska göra sina behov eftersom det här med att ta ut henne varje gång hon kissat inne inte precis går på tre sekunder eftersom vi ska ut genom dörren och så trappuppgången innan hon kommer ut. Det är inte som om en hade en uteplats där en bara kan ta på sig tofflorna och lyfta ut henne varje gång. Hon har dock börjat säga till ibland och vi har blivit bättre på att läsa hennes signaler.

image

Hon är ett riktigt energiknippe och hon kan springa runt som en tok. Hon har också sylvassa tänder och blir alltid bitig när hon kommer igång. Hon gör utfall och sätter tänderna var helst hon kommer åt. Det är vanligt valpbeteende och något som växer bort när de börjar förstå lite mer. Men nu är det bästa att bara vända sig undan och ignorera när hon ska bita vilket verkligen inte är det lättaste när hon får tag i skinnet.

image

Hon sover mycket och är så gullig då att allt bitande är förlåtet! 💕

image

Hon har redan träffat Rocky och Buffy tycker defenitivt att han är mer intressant än han tycker att hon är. Han blir mest besvärad och hoppade upp i mammas famn för att komma undan. Också lite roligt att Rocky plötsligt känns som en stor hund!
Det går förträffligt med dagmatten också och hon är allmänt väldigt peppad på nya människor, även om jag är hennes klara favorit! Woop woop!

Studierna mår dock inte alldeles förträffligt pga henne. Svårt att hålla koncentrationen när världens gulligaste pockar på ens uppmärksamhet.

Därför är jag nu uppe mitt i natten för att skriva hemtenta som ska in tills imorgon bitti. Grattis till mig!

image

Lämna en kommentar