Hund och lite annat.

4 Mar

image

Här är hon! Jag och Martin har pratat om att skaffa hund ett tag. Först tänkte vi oss till sommaren men så började vi resonera lite och kom fram till att det vore bättre att ta en valp till april när jag nästan inte är i skolan och kan jobba hemifrån.
Sen efter att vi träffade denna fantastiska lilla hund i helgen har vi lyckats ordna det så att vi tar hem henne redan den 12.
Hennes namn är inte bestämt än men jag tycker Cordelia. Vi får se.
Vi har beställt hem en liten hundbädd, halsband och koppel som kom igår och lite leksaker och pälsvårds-grejer som vi beställde igår. Samt hittat en dagmatte för mars.

Jag kommer va hemma med henne i en vecka sen kommer vi lämna henne hos dagmatten för de dagarna jag är i skolan.

Känslorna går från superlycklig till superrädd. Hon är fantastisk men det är världens åtagande att ta hand om en hund! Men ja. Mest är jag lycklig. Ibland undrar jag vad vi gett oss in på.

Annars så är det mycket i skolan och jag hanterar det som jag brukar: Ignorerar problemet.

Studiehandledningen är ännu mer av en katastrof än den brukar och ja. Hemtenta och skit dessutom.
Men. Jag kommer antagligen få sitta uppe typ imorgon natt och slutföra massa grejer. Kul. XD Bara att skylla mig själv!

Men. Bara några riktigt jobbiga och tråkiga veckor kvar innan det är dags för projekt igen! Woop woop! Jag lever på den tanken medan jag blir stressad av att jag undviker att göra det jag ska!

Men hörrni. Valp!

image

image

2 svar to “Hund och lite annat.”

  1. Elisabeth 2015/03/05 den 12:44 #

    Alltså det känns ju lite surt att våra hundplaner sprack… Annars hade vi skaffat en hund typ i maj. Men å andra sidan: BEBIS!!! ❤️❤️❤️

    • furypi 2015/03/06 den 01:10 #

      Men precis! Ni får ju en bebis! Nästan lika bra som en valp! XDDDDDD

Kommentera

