Nattliga sjuktankar.

20 Feb

Har nu varit sjuk två gånger på lika många veckor. Fan vad roligt det är.

Vi har just nu medieveckor och äntligen får jag syssla med utställning helt och hållet en stund. Men som sagt, sjuk en del.
Har dock inte lyckats missa det viktigaste hittills, vilket är möten med folk från museer. Vi hade en projektledare och en grafisk formgivare från Nordiska Museet här förra veckan och fick pitcha ett koncept till en del av en utställning de ska göra. När projektledaren satt där och pratade om vad hon sysslar med så ba – Ja. This is it. Det här är precis det jag vill syssla med. Jag visste det ju typ redan, men det blev ändå som en uppenbarelse. Kanske för att jag också insåg att jag också har kompetensen för det!

Nu jobbar vi med ett museum här i stan för en kommande utställning och tre av fyra i gruppen är sjuka så idag hade vi möte över skype. Ingen vila när pitchen är om en vecka.
Men det är så roligt. Trots att vissa saker är ganska oklara eftersom projektet är helt nystartat är det så himla roligt att fundera ut koncept. Känsla, färg och form och allt sånt där. Jag har helt enkelt hittat min grej.
Imorgon ska vi försöka göra en ritning över skype och docs. Så bäst att försöka sluta hosta och börja sova.

Kommentera

