När en måste.

3 Feb

Jag har mycket på att göra-listan just nu. Har en liten redovisning på torsdagens seminarie och ämnet vi valt är svårt att hitta info om.
Lite böcker är lånade och meningen är att jag ska snabbläsa för att se om jag hittar nåt relevant. Ämnet är mediekonsumtion och sociala klyftor och jag vet inte.
Jag har hela eftermiddagen sysslat med att undvika att läsa. Ladda ner lite japanska tv-shower. Plocka i och ur diskmaskinen. Koka ihop lite sylt. Gör till och med mat trots att det är Martins tur. Funderar på att gå och köpa jäst och valnötter och baka bröd.

Jag blir av nån anledning väldigt skoltrött såhär i början på terminen. Det är uppstart och den här gången också ämnen som inte engagerar mig nåt särskilt.
Vi pratar om globalisering och medborgarskap och det offentliga rummet och det är inte i sig ointressant men jag går inte igång. Jag får ingen inspiration till ämnen att undersöka och jag vill mest bara hålla på med kreativt skapande medan det enda vi får göra är hålla intellektuella samtal och läsa, läsa, läsa.

Evinnerligt tröttsamt för tillfället.

Men. Nu ska jag äta min ugnspannkaka med min nykokade sylt gjord på lite alla möjliga bär jag hittade i frysen och sen får jag faktiskt bara se till att sätta igång. Har tre böcker att skumma och en avhandling på nätet plus kanske sökningar på internet om jag inte hittar nåt.

Ugh.

Kommentera

