Drömmen om en sommarstuga.

27 Okt

Sen början på sommaren har jag och Martin pratat sommarstugor. Om tre månader är Martins provanställning klar, vilket betyder fast anställning och att en får ta lån.

Vi säger att vi ska vänta, sen åker vi och tittar på tomter och nu har vi hittat ett litet torp som känns som en bra kompromiss mellan vad vi tycker är viktigt, jag vill ha ett vackert hus som är avskilt, Martin är mer intresserad av läge, helst vill han ha en sjötomt. Det här torpet är på promenadavstånd till en sjö, men avskilt och så himla fint!

image

Se på detta! Också så är det ganska billigt vilket betyder att vi kan köpa det och sen ta lite i taget som vi vill få gjort.

Det

är

dock inte lika fint framifrån, men det gör ingenting för helheten.

Det finns dock bara fem bilder så lite svårt att säga vad för skavanker och fel det kan tänkas finnas.

Men åh. Jag drömmer så mycket om den här lilla tillflyktsorten! Tänk vad fint det skulle vara. Där kan vi gå upp om mornarna och gå till sjön och bada. Ligga i gräset i trädgården och läsa. Anlägga rabatter. Syrénberså! Jag har alltid velat ha en syrénberså.
Sen med tiden när vi har vinterbonat kan en åka ut dit när en behöver komma ifrån där på vintern. En brasa i spisen och tända ljus. Kanske fira jul där?

Ni ser. Jag har redan flyttat in i mitt huvud.

Kommentera

