Mörker.

18 Okt

Såna här tider är det så svårt att stanna upp. Känslan av att hela tiden ha saker som måste göras gör att jag antingen undviker det jag ska göra och då har en känsla av måste underliggande allting, eller att jag faktiskt jobbar.

Tiden jag faktiskt jobbar är kort så den där underliggande känslan hänger med hela tiden och jag längtar efter när det här är klart. När jag kan andas lite i mig själv och bara kan få fundera och känna lite i mig själv.

Imorgon vill jag bli klar och ta en promenad runt vattnet, bara vara själv med ingenting en stund. Därför borde jag nu inte skriva om hur jag vill vara klar med allt utan bara få det gjort istället.

Men jag tycker ändå att jag kan få ha en kort liten paus nu, jag behöver den.

Hösten har slagit på nu och jag sover dåligt och vid fel tider, så jag har inte njutit av det färgsprakande utan mest känt det gråa och mörka. Det sätter åt mig hårt i år. Mörkret påverkar alltid när det kommer, men det känns extra i år. Jag vet inte varför. Kanske är det mellantiden jag är i nu. I mitten på utbildningen och så nära och så långt bort från att vara färdig.

Men jag tänker mig att jag ska njuta av det här nu. Njuta av mörkret, bunkra upp med ljus så jag kan tända vartenda ljusstake i mitt hem om kvällarna. Andas in december när den kommer med allt det där som gör det till en så fantastisk månad. Bakande och pyntande och ljus i alla fönster. Kanske jag i år kommer lyckas gå på en Lucia-konsert till och med?

Jag behöver ställa om mig från sol och varma vindar till kyla och varma kläder. Liksom medvetet ta in årstiden.

Göra det bästa av det.

Kommentera

