Procrastination queen.

17 Okt

Hur Therese hanterar att prestera i något som hon inte känner sig särskilt säker på? Dra ut på det så mycket som det bara är möjligt utan att faktiskt inte göra det i tid.

I det här fallet rör det sig om en monografiuppgift, en analys av en avhandling och dess empiri och metoder. Det känns som att jag bara har ett halvt om halvt grepp om vad jag egentligen säger, men samtidigt vet jag ju egentligen att jag har ett väl utvecklat sinne för analys och även när jag lämnar in texter som jag själv känner är åt helvete får jag alltid väldigt god kritik, så alltså, jag borde bara deala och göra skiten.

Mitt problem ligger i känslan av att inte få en uppgift godkänd är lika med ett underkännande av min intelligens. Vilket ju naturligtvis är bullshit. Hindrar inte känslan för att finnas där. Sen att jag hade presterat så mycket bättre i såna här saker om jag faktiskt lagt ner all den tid jag hade avsatt för det istället för att hitta allt möjligt annat att göra, från att diska, till att laga våfflor när det inte ens är min matdag till att läsa flera kapitel fic och slösurfa på tumblr. Nehej.

Dags att ta tag i det här så jag inte är ett sömnigt vrak på seminariet jag ska infinna mig på kl. 9.15 imorgon.

Kommentera

