Plugga plugga plugga.

13 Okt

Helgen har ägnats åt film och plugg. Jag och Martin lyckades gå på hela två filmer på årets Flimmer.

I fredags japansk-indonesiska Killers som var brutal och välspelad och obehaglig och i lördags var det schweiz, kroatisk, bosniska Cure – The life of another som var absurd, otäck och även den väldigt välspelad.
Gud vad jag älskar att gå på bio! Förstår inte varför det nästan aldrig blir av. Särskilt som vi har Cnema som visar intressanta filmer och har väldigt bra studentpriser. 50kr för en film som kårmedlem!

Annars har det varit att sova för länge och sen plugga. Känns som det är lite för mycket just nu. Har en rest sen jag var sjuk under audioveckorna som ska vara klar senast fredag, plus monografiuppgift, alltså läsa och analysera en avhandling som också ska vara inne på fredag, så en hemtenta som ska vara inne på måndag.
Jag är halvvägs in i avhandlingen och jag vet väl egentligen att jag inte behöver läsa hela grejen, men känner mig så osäker på hela uppgiften att jag vill ha ordentligt med kött på benen innan jag skriver. Hemtentan har jag inte alls börjat med, om jag har tur blir det inte en helgsyssla.
Ljudet har jag gjort en av tre minuter av en ljudslinga som jag i efterhand insåg att jag nog sparat fel så kommer förmodligen få göra om hela skiten.

Alltså känns stressen nu ganska ordentlig. Plus att vi imorgon ska ödsla tid på ett idéseminarie om våra produktioner, problemet är bara att vi i projektgruppen inte pratat ett ord om vad vi skulle vilja göra så det känns mest som tid som går förlorad. Nästa vecka ska vi pitcha vår icke-existerande idé. Så ja, ni förstår. STRESSEN!

Jag är rädd att vi ska hamna i en situation där vår grupp vill göra helt olika saker och det kommer bli massa konflikter och skit som ingen orkar med.

Nu är jag ju alltid orolig inför nya projektgrupper så jag hoppas att det kommer visa sig att allt löser sig finfint, men fan vet.

Avhandlingen jag läser är dock riktigt intressant och välskriven. Alla som har läst akademiska texter vet hur kassa att läsa 99% av dom är. Jag förstår att akademiska texter inte kan vara som skönlitteratur, det krävs tydlighet för att kunna se och analysera metoder, angreppssätt och analyser, men många akademiker verkar inte ens försöka, eller kanske tom medvetet uttrycker sig krångligt för att på så sätt minska risken för kritik av innehållet.

Men den här texten är både akademisk och läsbar!!

image

Boken jag läser heter När lesbiska blev kvinnor och alltså, ja! Såhär ska en akademisk text skrivas! ♥

In other news så har Supernatural äntligen börjat! Jag tänkte återuppta tv-bloggandet med den nya säsongen, men det kan vara så att det blir två inlägg nästa vecka om jag inte mirakulöst lyckas göra allt mitt skolarbete på extremt kort tid.

Veckan är iaf planerad i detalj och nu gäller det bara att komma i säng lite mer lagom (säger jag när jag sitter och skriver blogg kl. 01.30 när jag ska vara i skolan 9.15). XD

Kommentera

