Sommaren.

19 Aug

Tänk att sommaren har seglat förbi redan. För en gångs skull känner jag mig inte nedstämd av det faktumet. Den här sommaren har varit så väldigt fin.

Kursen jag läste de tre första veckorna (plus egentligen två veckor hemmastudier som inte var särskilt påfrestande) på sommarlovet var väldigt rolig och lärorik.
Att spendera sina dagar i ett soligt Vadstena och lära sig nånting en inte hade någon som helst koll på innan var otroligt givande och roligt.

Årets Bråvalla var den bästa festivalupplevelsen jag haft på år, trots att jag samtidigt läste i Vadstena på dagarna. Jag har liksom varit lite störd av allt det jobbiga med festival, men i år höll jag mig varm och torr under hela festivalen och envisades inte med att stanna om jag egentligen var för trött för det. 
Dessutom träffade jag Bianca Kronlöf. ♥

Emma var här och vi gick på Harry Potter-utställningen och hade en allmänt fin helg.

Jag var i Stockholm en vecka och var kaninvakt och barnvakt. Martin kom hem från Malaysia i den vevan och ja. Fint var det.

Var nere i Småland och gick på bröllop och träffade familj och vänner. Badade och hade det allmänt mysigt.

Finbesök från Jönköping och London över en helg med fangirling och god mat.

GISHWHES och ett dygn i Stockholm som blev fem dagar. Blivit så glad över hur mycket folk är villiga att ställa upp och hjälpa till med alla möjliga märkliga grejer.

En vecka som jag missat att jag ens hade med mest läsning och serietittande.

Idag var första dagen i skolan och jag känner mig väldigt glad med att börja igen. Jag tänker på hur jag kände mig när jag skulle tillbaka och jobba efter ledighet när jag bodde i Linköping och den här känslan av att se fram emot att vara tillbaka i vardagen existerade inte. Det är så himla fint att vara där nu.

I höst hoppas jag att jag får ett extrajobb på museum. Imorgon ska jag titta på mitt CV och snygga till det.
Jag hoppas att få det här jobbet och jag hoppas att det innebär att jag har en chans att få in en fot som kan göra att jag får en riktigt bra praktikplats där jag får chans att verkligen producera nånting och inte bara vara en assistent som får strösysslor som ingen vill göra.
Apropå sista året och praktik och allt så funderar jag på att läsa konstvetenskap på halvfart under det året. Vilket isf skulle innebära praktik, kandidatuppsats, slutproduktion plus 30hp konstvetenskap att få till på ett år. Jag tror att konstvetenskapen skulle innebära att jag blir mer attraktiv på arbetsmarknaden sen och jag skulle egentligen kunna ta ett år till det efter att jag är klar med ksm, men jag vill inte. Eller vill inte, jag kan inte ekonomiskt motivera att ta studielån ännu ett år.

Synd att jag inte insåg hur fördelaktigt det skulle vara att läsa konstvetenskap lite tidigare så att jag kunnat söka det nu till hösten istället.

Hur eller hur så känns det skönt att ha lite planer för hur jag vill utnyttja mina år på utbildningen och vart jag vill komma med den. Utställningsproduktion är fantastiskt roligt och jag känner verkligen att jag har hittat min nisch. Jag samlar hela tiden på kontakter och bygger på mitt CV med olika kunskaper för att ta mig dit jag vill.
Jag har inte känt mig såhär motiverad på länge och det känns så skönt att även om jag inte vet idag var jag kommer hamna har jag så pass klara idéer om hur att jag tror jag kommer ta mig dit.

Kommentera

