Internationella kvinnodagen!

8 Mar

Det händer så jävla mycket coola grejer runt om i Sverige idag! Demonstrationer, föreläsningar, fester. Jag kommer dock inte göra nåt aktivistiskt idag då jag är i Småland och ska på bröllopsfest men jag ville ändå säga nånting denna dag.

Feminismen har hjälpt mig så mycket. Den har gjort att jag sett strukturer som förtrycker mig och den har gjort att jag sett strukturer som gör att jag förtrycker andra.

Den har gjort mig starkare. Den har gjort mig förbannad och den har gjort mig redo för kamp!

Vindarna vänder och fler och fler kallar sig för feminister igen. Vi är i början på en ny våg och jag tror att det här är året feministerna kommer in i riksdagen.
Men hur det än blir med det så växer vi oss starkare och hårdare och tillsammans förändrar vi världen!

Tack feminismen! Tack alla feminister som kämpar varje dag för en bättre värld! Vi kommer aldrig lägga oss och vi kommer alltid finnas där för varandra!

Kommentera

