Året som gått.

31 Dec

Det här året har varit väldigt upp och ner, men definitivt bättre än 2012. Jag är på en helt annan plats än jag var på när 2013 slutade och det är en mycket bättre plats nu än då.

Januari

Nyåret firade jag med jobb till 21 och sedan hem till fest i lägenheten i Tannefors. Jag jobbade i Skäggetorp men hade i slutet av månaden hittat utbildningen jag ville gå och kände att jag äntligen var påväg iväg. Jag tittade på Torchwood och Doctor Who, avslutade tredje Doktorn där i januari (ja, jag har kollat igenom arkivet). Jag mötte TH i Uppsala och myste med Eira i Stockholm.

wpid-IMG_20130119_162340.jpg

wpid-2013-01-22-06.12.46.jpg

wpid-2013-01-05-13.03.43.jpg

wpid-2013-01-06-13.42.39.jpg

Februari

Jag var sjuk mycket och jobbade mycket när jag inte var det. Började ha snittblommor hemma mest hela tiden, mest tulpaner. Jag såg framåt mer men blev fortfarande förbannad på idiotiska kommentarer från arbetskamrater. Jag träffade Ingalill och gänget, åt semlor och möblerade om i vardagsrummet.
wpid-IMG_20130125_111249.jpg

wpid-IMG_20130212_165529.jpg

Mars

Internationella kvinnodagen gick tyvärr ganska obemärkt förbi för mig det här året, saker kom i vägen, mest mitt mående tror jag.
Jag blev erbjuden en tjänst på mitt jobb i Skäggetorp, tackade först ja, men efter att chefen kommit på att det ju inte alls var jobb 2 av 5 veckor, utan 2,5 av 5 tackade jag nej och fortsatte med att inte ta en enda helgs jobb för hela april. HAH!
Jag färgade delar av håret rosa, påskpyntade och åkte till Hofors för att fira farfars 80-årsdag.

wpid-IMG_20130308_142058.jpg

April

Jag började månaden med högskoleprov. Det var nervöst, men det gick utmärkt och ja, uppenbarligen mer än tillräckligt för att jag skulle komma in. Jag räknade ner månaderna tills jag skulle sluta på jobbet. Martin fyllde 25, mamma 50 och jag och Martin firade fyra år tillsammans med sushi och serier. Jag gick även på skivsignering med Håkan Hellström och misslyckades totalt med att få ur mig det jag ville till honom. Vi tittade på lägenheten i Norrköping och förälskade oss totalt.
wpid-2013-05-07-20.07.52.jpg

Maj
Jag jobbade tre långa och uttröttande men roliga dagar hos Emma i Stockholm. Mammas födelsedag firades med pompa och ståt i Folkets Park i Vimmerby. Jag och Martin slet som djur, Daniel och pappa gjorde lite och Tobias i stort sett ingenting under förberedelserna. Festen blev hur bra som helst trots många avhopp samma dag och Tobias och de andra städade, vilket jag helt struntade i så blev mindre bitter över det också.
TH hade årsmöte i Elisabeths hus i Vittinge, fantastiskt fin helg, jag och Martin skrev kontrakt på lägenheten i Norrköping.
Droppen rann över på jobbet när min chef var för lat för att ordna de fem dagar jag skulle vara i Barcelona och därför inte gav mig jobb första semesterperioden så jag ordnade intervju typ samma vecka och att sluta i Skäggetorp blev ett faktum.
wpid-2013-05-07-20.07.52.jpg

wpid-2013-05-09-18.27.08.jpg

wpid-2013-05-11-08.43.17.jpg

wpid-2013-05-12-01.36.26.jpg

wpid-PhotoGrid_1368893865798.jpg

Juni

Min födelsedag firade jag med att jobba min sista dag i Skäggetorp. Det var så ljuvt! Någon hade ju förstört min glädje genom att redan berätta för chefen, menmen. Snabbt började jag gå bredvid på nya jobbet, sista dagen bredvid cyklade jag omkull och stukade foten, var sjukskriven i en vecka, gick på festival med kryckor, jobbade en vecka, hade miniweekend i Barcelona med Martin. Jag firade också födelsedag ordentligt med middag med vänner. Fin jävla månad helt enkelt. Och var på Bråvalla!

wpid-PhotoGrid_1370906224096.jpg

wpid-wp-1371049640482.jpg

wpid-PhotoGrid_1372090708372.jpg

wpid-IMG_20130625_122809.jpg

Juli

Alla växter vi sått började ge frukt och blommor och efter halva juli började jag jobba typ halvtid, slutade runt 12-13 nästan varje dag. Martin lånade sina föräldrars bil och vi var ute och badade, åkte på loppisrundor tillsammans med Alex, jag syltade och saftade alla rabarber och grejer vi fått hem, packandet tog fart på allvar och mitt i allt det där kom antagningsbeskedet. Jag var också nere i Småland en hel del och lekte med Eira och hade det allmänt mysigt.

wpid-2013-07-21-13.55.47.jpg

wpid-2013-07-15-07.44.21.jpg

wpid-IMG_20130719_181044.jpg

wpid-2013-07-23-12.14.05.jpg

wpid-2013-07-24-13.34.45.jpg

Augusti

Fjärde augusti jobbade jag min sista dag och flyttade. Martin, pappa, Martins föräldrar och två kompisar hade kommit medan jag jobbade och börjat packa. Allt gick fint, jag kände mig dålig som inte gjorde särskilt mycket och sen tog det oss tre dagar att packa upp allt (förutom cd-hyllan som fortfarande inte är uppsatt). Jag hade två lediga veckor innan upprop och de flöt bort i slappande, som sig bör. Sen skolstart och nolle-p och massa nya människor och föreläsningar och allt det där. Ja herregud. Fantastiskt bra inflyttningsfest också!
wpid-IMG_20130806_091253.jpg

wpid-IMG_20130807_174718.jpg

wpid-IMG_20130807_174943.jpg

September

Vardagslunken började sätta sig lite, vi började jobba lite mer och blev indelade i projektgrupper. Jag hade en svacka och började oroa mig över om jag valt rätt eller inte och såna saker. Började också känna mig som tonåring igen med helt vända dygn och då att början 9.15 var att börja tidigt. XD
wpid-2013-09-03-11.56.43.jpg

Oktober

Blev sjuk i början av oktober, gick med jävlig halsont i nästan två veckor, jobbade på i första projektet och gruppen funkade så jävla bra, trots vissa irritationsmoment. Började plugga in låtar till Daniel och Saras bröllop. Eito släppte nytt fantastiskt album och jag längtade till Japan och konserter.

November

Började månaden med mörker och ensamhetsrädsla. Sen blev allt bättre! Daniel och Sara gifte sig och trots totalt sammanbrott från min sida när jag trodde jag skulle komma för sent till min brors bröllop med deras illskrikande dotter i famnen blev det en fantastiskt fin kväll och även om jag snyftade mig igenom första låten gick den andra som en dans och ja, jävligt fint och vackert var alltihopa.
Jag köttade de sista tre-fyra säsongerna av gamla Doctor Who för att vara klar till 50-årsjubiléet På uni påbörjade vi arbetet med essäskrivandet och jag har fått nörda ner mig rejält i Who med essäskrivande om Who och dess fandom.

SAMSUNG

SAMSUNG

SAMSUNG

December

December har bjudit på jobb i Stockholm med Emma, julbak, julbord, julpynt. En hel drös med irritation över essäarbetet, ett avhopp med alldeles för lite sidor skrivna och total lättnad när vi faktiskt fick ordning på det till slut. Så den här långa ledigheten nu hemma i Småland med släkten och fina vännerna. Att ha fått leka med Eira i en veckas tid är ju ganska fantastiskt faktiskt.
Imorgon ska det då bli nyårsfirande. Det blir här i Vena med ett litet gäng vänner. Vi ska äta gomat, dricka vin och bubbel och spela sällskapsspel. Fint det.

För att summera så har det här året varit ett förändringarnas år för mig och jag hoppas att 2014 blir ännu bättre. Jag hoppas att jag blir bättre i sociala sammanhang och att jag knyter massa kontakter. Jag sitter nu som vice ordförande i sektionen så kontaktknytandet underlättas ju av det.

Jag hoppas alla har en fin nyårsafton och må allt gott komma med det nya året!

Kommentera

