Om att plugga på universitet.

19 Nov

Fan vad fint det är ändå. Vi har essäskrivande på schemat fram till i januari och ämnet är TV som social plattform. Jag ska alltså skriva om fandoms!
Att utveckla mitt skrivande är i sig roligt men att göra det i former där jag själv ( i samspel med resten av gruppen) får bestämma ämne blir ännu roligare.
Visst känner jag en viss oro över att inte kunna styra helt hur jag vill men vi är en grupp på tre pers så det blir ändå ganska lättarbetat.

Nu ska jag bara lära mig att läsa texter inför föreläsningar lite tidigare än vid midnatt dagen innan.

In other news så har jag tagit upp mitt TV-bloggande igen. Supernatural är det som gäller och jag är inte alls lika noga med att försöka skriva bra utan satsar mer på att få ner lite tankar och reflektioner.

Jag har lite problem med ensamhetskänslor men försöker att inte överanalysera och göra nåt åt saken istället.

Och, kanske bästa, snart är det december!
Jag kommer att jobba hos Emma i två dagar och sen spendera helgen där med julbak och julbord! Vilken lyx!
Jag tänkte köpa mina första hyacinter så snart jag ser några och jag är så pepp på att storleken på vår lägenhet betyder plats för stor julgran!
Och så julkalendern! Den kommer innebära att jag slutar sova till 9-10! Julkalendern ska nämligen ses på morgonen!

Åh julen. Julafton kommer se lite annorlunda ut i år eftersom Daniel och Sara kommer vara i Borås. Jag är inget fan av förändrade traditioner men vad ska en göra?

5 svar to “Om att plugga på universitet.”

  1. Elisabeth 2013/11/19 den 04:31 #

    ÄNTLIGEN mer tv-bloggeri! Har tittat in där då och då och hoppats! ^^

    • furypi 2013/11/20 den 01:46 #

      Yes! Tänkte att det var på tiden. Vill bara påminna dig om att du lovat att se Doctor Who om jag började med supernatural!

      • Elisabeth 2013/11/20 den 03:15 #

        Ja, jag vet… Skall ta tag i det! 🙂

  2. Luinlote 2013/11/19 den 05:26 #

    Längtar efter dig!! :DDD

    Åhhh vad roligt att skriva om fandoms!!!! *__*

    • furypi 2013/11/20 den 01:47 #

      Ja det ska bli så himla fint att ses! Och jag är så pepp på detta alltså!

Kommentera

