Om att vara medmänniska.

13 Nov

Jag har inte läst eller sett någon form av nyheter den senaste veckan. Förra veckan var fylld av bröllop och liknande och den här veckan vet jag inte riktigt.

Jag beställde en ny mobil igår. Mitt abonnemang löper ut så jag tecknade ett nytt med tillhörande telefon. Så pepp.
Jag klickade även hem två skal till mobilen för jag vill så gärna ha en rosa. 80kr ungefär kostade dom.

Till saken hör att bröllop och saker med det har kostat skjortan och jag har väldigt dåligt med pengar. De 1500 som jag la undan för att jag bara får 6000 nästa månad har jag behövt ta av för mat osv. Jag har därmed tyckt att jag inte kan skänka pengar till katastrofhjälp. Varje hundring räknas. Men två skal har jag ändå tyckt jag har råd med.

Det är så lätt att avskärma sig från all skit. Göra världen enormt liten. Glädjen över en ny mobil och fantastiskt fina skal.

Visst, du kan inte ta ansvar för all skit i världen och visst, massa människor ger katastrofhjälp nu, så en hundring från mig gör ingen enorm skillnad.
Men valet jag helt utan att tänka gjorde.

Kommentera

