Hösten.

3 Nov

Det är höst nu. Och inte den där färgsprakande hösten med tusen vackra färger och lövhögar att sparka i. Den blöta, gråa, kala hösten, den som bara väntar på att bli vinter.
Och det märks på hur jag mår.

Det var fest förra veckan med klassen och vårt faddreri. Först kände jag mig mest obekväm, det var trångt och varmt och hög, dålig musik. Jag hade svårt att komma in i samtal för alla verkar känna varandra så pass väl nu. Flydde ut och rökte med dom jag faktiskt känner i klassen. Sen gick kvällen och jag hade väldigt roligt. Roliga samtal med människor jag gillar och sådär.

Så blev det sent och nån skulle prata om feminism på nåt vis med mig och sen sitter jag där med ett gäng jag egentligen inte känner och säger saker som är obekväma för dom. Jag är obekväm att vara med för människor som vägrar se sina egna privilegier och jag vill inte vara på nåt annat sätt och stryka människor medhårs. Men, det skulle vara så mycket enklare att vara en del av gruppen om jag lät bli att komma med de där uttalandena.
Jag kände direkt domen falla från människor som jag inte ens känner och det blev bara så påtagligt när ingen av mina vänner var där och liksom dämpade känslan.

Sen dess har jag gått runt med en obehaglig känsla i magen som jag inte riktigt funderat massor över utan mer nämnt i förbifarten att jag tycker det är jobbigt att alla liksom har hittat sin klick nu och jag inte är en del av nån av dom.

Sen i slutet på veckan nu fick jag ett bryt och satte ord på den där känslan och Martin fick krama på mig medan jag grät.

Jag är helt enkelt rädd att bli ensam här. Att gå i tre år och egentligen bara känna Martin. Jag har ett gäng och vi pratar om att göra saker, se på film, fika och sånt men de blir aldrig av.
Jag vill umgås med folk utanför skolan och utanför fester men jag har ju gått och blivit alldeles handfallen i sociala relationer.

Ugh.

Kommentera

