Att pausa lagom.

23 Okt

Vi håller på med en projektbeskrivning just nu. Jag jobbar med att skriva ihop all fakta till en mer intressant text. Det är inte lätt för en text att inte bli torr när det finns så mycket fakta som måste komma med.

Jag jobbar ganska bra tills jag stöter på ett problem och sen tar jag en paus som bara ska vara några minuter men sen hamnar jag på en ny sida på internet och tiden går. Tror jag har pausat i dryga halvtimmen nu.

Jag kan inte arbeta utan pauser. Det funkar inte för mig att köra tre timmar i sträck och sen ta en längre paus. Jag behöver fler korta pauser. Men hur kommer jag ifrån det här att inte pausa för länge.

Jag tror på det här med en ringklocka.
Svårt att göra i en datasal full med folk dock. Tror de skulle bli störda av en klocka som ringer efter 25 minuter och sen igen efter 5 och så om igen.

Martin håller på att installera om windows på min dator nu eftersom den helt har gett upp. Sen kan jag jobba hemma igen. Fantastiskt skönt!

Kommentera

