Sena kvällar.

16 Okt

Så mycket tankar i mig just nu.

Sitter i startgroparna för ett stort projekt som skulle kunna bli starten på en riktigt bra karriär. Jag måste börja dra i mina trådar nu och jag väntar hela tiden en dag till. Jag behöver skicka miljarder mail och det som kan hända är att jag får miljarder nej tillbaka. Ergo väntar en dag till.
Det är så enkelt att ha den där fantastiska idén och så väldigt mycket svårare att pröva sina vingar och riskera att falla platt. Story of my life.

Men jag har ju verkligen tiden nu. Jag har ofta två dagar utan föreläsningar eller lektioner i veckan. Projektet tar såklart sin lilla tid men det finns fortfarande gott om tid över. Möjligheterna finns där, det är bara frågan om att våga.

Vi har en indesign-box nu på uni och det är verkligen ett verktyg jag gillar och behöver kunna för framtiden. Idag har jag jobbat med en utbudskatalog för TH. Inte för att vi aktivt jobbar med att sälja våra föreställningar nu men det är bra att ha och gör att jag jobbar med något verkligt.

Jag tänker på alla möjligheter som finns där. Att jag har dom i mig. Jag försöker komma in i en svår värld men jag kan ju göra det här.

Så vad är det här?

Jag vill jobba med kultur i allmänhet och teater i synnerhet. Jag vill arrangera event och arbeta med jämställdhet och feminism.
Jag skulle vara så jävla bra på det.

Det jag behöver nu är att faktiskt redan jobba mot ett mål. Att studera ger mig en utmärkt förutsättning att börja skapa mitt jobb. Jag kommer inte få några jobb, jag kommer få människor att förstå att de behöver att jag jobbar för dom.

Tre år går fort och jag kan inte slösa bort all min lediga tid med att titta på Doctor Who (på säsong 19 (!) nu) och spela Super Mario. Hur roligt det än är.

Så nu jävlar. Imorgon ska jag färdigställa min maillista och skriva ihop ett snyggt mail att skicka ut till alla berörda parter.

Kommentera

