Jag och nikotinet.

14 Sep

Jag har sen i somras haft en nedtrappning av mitt rökande.
Från 16 om dagen första veckan till att ta bort två eller tre per vecka. Fram tills jag var nere på fem om dagen då jag kortat med en cigg om dagen.

Nolle-p och fester kom och jag har fuskat ganska rejält så idag har jag redan sugit i mig mina fyra och tänkte dra på ett plåster nu för att klara resten av dagen. All in liksom.
Jag måste klara timmar utan att röka och för att gå från kanske 9 om dagen till 3 på måndag blir hårt.

Det är så jävla svårt att sluta. Min morbror har kol och kommer en dag att dö av det för det har redan gått så långt. Han har slutat, samtidigt som min mamma gjorde det men han började igen ganska snart tror jag.
Mamma började igen efter två år. När du har rökt så länge och alltid har hanterat stress med att unna dig en rökpaus är det så jävla lätt att trilla dit igen.

Men jag vill ju inte egentligen. Jag vill inte hamna där med sjukdomar orsakade av mig själv på det viset.

Jag vill inte sitta gammal och bitter och ångra att jag aldrig slutade.

Det är fan dags nu.

Men det är så himla svårt. Jag ursäktar hela tiden mitt rökande. Haft en dålig dag, röker mindre imorrn istället osv.
Jag har rökt i över 10 år nu. Det är inte lätt.

Kommentera

