Hur ska året gå?

11 Sep

Idag blev projektgrupperna klara. Vi har som sagt gjort en skrivuppgift som legat till grund för indelningen. De har försökt göra dynamiska grupper. Det betyder alltså inte nödvändigtvis grupper med folk som har samma åsikter eller tänker likadant.

Jag är lite nervös.

Jag hamnade inte med nån av dom jag känner väl men inte heller med nån jag absolut inte vill jobba med.

Jag hade känt mig mer pepp om jag visste att jag skulle ha någon som jag vet har samma grundsyn på samhället så jag visste att jag inte blir själv att argumentera för saker. Typ om folk bara vill göra saker som handlar om män.

Förra året hade nån i den här uppgiften skrivit att den absolut inte ville prata om feminism och blev då satt i en grupp med bara feminister. Smart. Jag förstår meningen, men tänk om jag sitter med en grupp antifeminister nu då? Jag skrev ju trots allt att jag inte vill tala om män. . .

Oh well. En av favoritlärarna är var projektledare, vilket känns väldigt fint.

Åh jag är så nervös nu!

Dags att tänka på annat. Typ städa upp ordentligt efter festen. Har liksom inte kommit dit än.

Kommentera

