Sammankomsten.

18 Aug

Japp. Idag var det fika med faddrar och de som ville av nollorna i programmet. Jag hade en mild panik innan jag skulle dit. Blir så nervös av hela grejen att träffa nya människor som en liksom ska passa in med och allt sånt. Mycket #foreveralone-känslor och sådär.
Jag kan väl inte riktigt påstå att jag är så mycket lugnare nu.
De jag pratade med var visserligen trevliga. En av dom verkade lite mer på min nivå när vi pratade om den inte funna peppen inför alla fester.
Men ja, alla var 19 år. Alla utom sådär fyra stycken som var 20-21, en 25 och så jag som var äldst av alla.
Ålder är bara en siffra och yada-yada, men alltså, nej. Åldern märks oftast och ja, jag vet inte, fan.
Tydligen så är det här programmet väldigt stort dock. 90 antagna. Det är ju alltid folk som faller bort på vägen men det gjorde mig ganska lättad att veta att det 20-tal som var på detta fika inte vara ungefär alla jag kommer att gå med.
Jag vill inte döma folk för tidigt men jag gör det ändå.

Förövrigt så bjöds det på saft och vatten på fikat. Inget kaffe? Kändes genast som typ högstadiet!

Faddrarna började med att presentera sig och så fick vi presentera oss och sen gjorde vi den kanske dummaste namnleken. Vi fick alla gå runt och hälsa på varandra, fast med varje hälsning fick vi ta det namnet vi blev presenterade med och så skulle vi gå runt så tills vi fick tillbaka våra namn. Alltså liksom va? Varför? Mitt namn försvann under tiden, som sådär 8 andras och inte lärde jag mig några namn på det. Nån heter David och nån heter Josefine, vilka det var? Ingen aning.
Hur som helst, sen pratades fester och sittningar och allt sånt där. Är inte intresserad. Naturligtvis berättade de att nolle-sittningarna är de roligaste på heeeeela året. Vad jag förstått är varje ny fest den bästa festen.

Efter mycket om och men blev det äntligen dags att faktiskt prata om vad som händer på utbildningen. Jag blev ganska oroad till att börja med för att det verkar alldeles för inriktad mot media och kanske till kultur om det kommer till utställningar och sådär. Men när de pratat om vad folk i de andra årskurserna gör blev jag mer pepp. Det är verkligen en utbildning en kan göra mycket olika saker via fast med KSM i ryggen så jag hoppas verkligen att det visar sig vara precsis så när jag kommer dit.
Nu i början blir det radio och TV och såna saker. Ska bli intressant och roligt (särskilt radion) men det känns som att det jag vill jobba med kommer som tidigast till nästa år.

Oh well, imorgon är det upprop. Jag kommer känna igen några och det kommer säkert att bli hur bra som helst alltihop.

2 svar to “Sammankomsten.”

  1. Josefine R 2013/08/18 den 08:19 #

    Jag tänker så här: De flesta som går på såna där tillställningar är nog de som är helt nya för allt vad universitet och sånt heter. Så troligtvis kommer du träffa många fler i din ålder imorgon. Och… Personer kring 20 är nog säkert de som kommer ha skitskoj på dom där sittningarna. Min kusin befinner sig mitt i det där nu och verkar ha det hur bra som helst och har lärt känna massor efter nollningen. Men samtidigt är det ju inte därför du är där. Alltid bra att ha bra relationer till så många som möjligt, man vet aldrig när man träffas igen och nätverk och kontakter är skitviktigt, men det är ju inte allt. Du är ju där för utbildningen! Är dessutom säker på att du kommer träffa mkt schysst folk! Fan jag vill också börja plugga!

    • furypi 2013/08/20 den 08:12 #

      Ja det är ju så. Men jag hade trott att den här utbildningen liksom skulle ha lite fler lite äldre. XD
      Jag känner mig fan gammal.
      Snart börjar ju skolan på riktigt iaf. Längtar efter det!

Kommentera

