Skolstartsnerver.

16 Aug

Skrev följande för några dagar sen:
Idag satte jag mig ner och kollade på schemat för de första tre månaderna och litteraturlistor osv. Det är inte så mycket böcker att skaffa och en har jag redan hittat begagnad och de två andra har jag hittat på blocket men ej fått svar på än. Hoppas hoppas.
Annars är läsningen mest artiklar och kompendier som kommer finnas att köpa på campus.

Jag ser så jävla mycket fram emot att börja alltså.
Bara det att vi har ett block som heter genus och intersektionalitet. *____*

Vi har också pisstråkiga saker som Indesign, saken är att det mest är tråkigt för att jag fan inte fattar en tiondel av funktionerna i programmet. Okej, nu fattar jag nog inte ens det eftersom jag inte jobbat med Indesign på sådär två år.

Men ändå, det ska studeras, likaså skrivande och internet och medier på olika vis. Jag känner mig verkligen fantastiskt pepp. Igår fick jag lite ångest för att jag liksom väljer bort det konstnärliga, men ärligt talat, det gör jag ju inte alls. Jag bara utvecklar mina möjligheter på fler håll.

Fy fan, det här ska bli så jävla kul. Samtidigt är jag väldigt nervös och jag är inget fan av första veckan. Jag gillar inte att inte känna nån, inte veta vem en ska dra sig till eller ta kontakt med. Jag vill helst bara få den saken överstökad, känna folk, känna mig hemma i klassen och med det vi gör.
Jobba fram vårt första projekt. Som jag förstår det är det 12 projektgrupper. Dock vet jag inte hur många vi är i klassen så vet ej vad det betyder i hur många vi är i en grupp. Hoppas på att det är mindre grupper i början iaf för det blir så tungrott med stora projekt och många viljor. Men ja, vi får se.

Idag.
Idag har jag köpt min första bok inför skolstarten. Köpte den i andra hand som tänkt. På onsdag köper Martin den andra åt mig när han är i Linköping och den tredje får jag köpa ny vad det verkar.

Jag vill bara sätta igång nu! Bara två lediga dagar kvar nu och nerverna har satt in men samtidigt ska det bli så himla spännande!

Måndag, kom nu då!

Kommentera

