Min nygamla stad.

9 Aug

Norrköping är min stad igen. Jag bodde här 2006-2007 när jag gick på Marieborg.
Det var min första flytt efter gymnasiet och jag älskade den här staden.
Norrköping är jävligt vackert och den har ett väldigt starkt kulturliv.
Sen är det klart att jag älskar den här stan för att den bara sitter på fina associationer för mig. När jag bodde här förra gången gjorde jag nånting jag älskade och jag utvecklades som människa varje dag.
Jag hade säkert kunnat älska Linköping om jag gjort nånting jag kände för där. Men Linköping kommer för alltid att vara förknippat med dåligt mående och meningslöshet.
Det är svårt att se hur dåligt en faktiskt mått innan en är ute på andra sidan.

Jag är där nu, på andra sidan och efter en riktigt lat dag inomhus pga regn hela dagen tänker jag låta morgondagen bli en dag att återupptäcka min stad.

Jag ser så väldigt mycket fram emot det.

Kommentera

