Flytta flytta flytta!

5 Jul

Jag insåg idag att det är den fjärde. Vilket innebär att jag om exakt en månad jobbar min sista dag.
Eftersom han som vi tror ska flytta in efter oss inte ska flytta förrän i slutet på augusti så kommer inte vi flytta förrän efter jag slutat även om vi förmodligen kan få nycklarna lite tidigare.

Jag längtar.
Jag vill också ha en budget för att köpa grejer till lägenheten då vi plötsligt har sådär 25kvm mer än nu att fylla.
Vi behöver en skänk till köket och nån form av skänk/sideboard till vardagsrummet.
Vi kommer förmodligen få upp två skinnfåtöljer från 50-talet och ett perstorpsbord från Småland när vi flyttar. Så det blir ett litet bord (perstorp) i köket och vårt stora ovala i vardagsrummet. Inte säker om det kommer med stolar med köksbordet, hoppas nästan inte för då kan vi jaga omaka stolar på loppis.
Till sovrummet skulle vi behöva antingen en större säng eller bra rumsavdelare eftersom vi har en relativt liten säng och sovrummet är enormt. Jag tror på avdelare för att ha våra skrivbord där och liksom på ett extra rum.
Diskmaskin ska vi också skaffa! Ljuvligt! Fy fan. Om en månad!

Kommentera

