Här har vi ännu ett inlägg med funderingar.

20 Jun

Jag har haft en såndär dag när jag funderat över livet. Att läsa gamla dagböcker har också fått mig att fundera. Det är så mycket som förändrats, både till det bättre och till det sämre. Andra saker är ungefär likadant.
Den största likheten är nog att jag fortfarande inte vet vart jag är påväg. Visst, jag har tre år på universitetet men jag har fortfarande en väldigt vag bild av vad som kommer hända. Jag räknar liksom med att de här åren kommer fylla i konturerna och att jag kommer få en uppenbarelse under tiden att precis såhär ska det bli.
Saken är att en, eller jag iaf, aldrig riktigt vet vad fan jag håller på med. Kasta sig ut bara, köra på och låtsas som att en har full koll när det mesta liksom blir nåt annat än det jag tänkt. Men alltid till det bättre iaf.

Jag har funderat så mycket på åldern jag har och hur livet förändras i helt nya riktningar för människorna omkring mig. Det är barn och hus och giftermål och ibland känns det som att jag borde vilja ha det där också. Att jag på något vis har stannat nånstans eftersom jag inte lutar däråt själv. Jag liksom känner efter hela tiden, vill jag inte ha ett barn? Vill jag inte flytta till större och rota mig? Tänk en trädgård med äppelträd. Gud vad mysigt.
Men sen börjar Martin prata om att skaffa hund på ett halvt om halvt allvarligt sätt och jag slår bakut direkt. En hund innebär att inte kunna göra för stora förändringar, inte kunna flytta hur som helst, inte kunna bara sticka över helgen.

Och det är okej. Jag behöver inte gå åt samma håll. Mitt liv utvecklas också, jag står inte stilla bara för att jag inte vill skaffa familj. Jag är varken bättre eller sämre än de som går däråt. Jag är där jag är och jag behöver inte mäta mitt liv efter någon annan.

Kommentera

