Jobb, jobb, jobb.

4 Jun

Fick lite ångest idag när klockan blivit framåt fem och min nya chef fortfarande inte ringt.
Tänk om jag inte fått nåt jobb iaf?! Tänk om min gamla chef har ringt och baktalat mig, kanske var det därför hon var så glad och trevlig när jag var där idag?
Kanske måste jag stämma henne för förtal? Åh herregud! Vad gör jag om jag inte får nåt jobb i sommar? Osv osv.

Jag skickade iväg ett mail och bad honom ringa eller maila så snart han kunde.
Fick snart ett svar där han sa att han ”fastnat i möte” (precis som i fredags när han ringde runt 17 efter att jag ringt tre gånger) och undrade om jag kan komma på onsdag.

Sådär. Sommaren är räddad och jag behöver inte stämma nån.

Är dock fortfarande sur för att jag fick en chef som redan visste att jag skulle sluta som log konstant (och lite läskigt) istället för att få se uttrycket när jag berättade. Jaja. Nog om det.

Börjar på nytt jobb på onsdag. Måste åka till Skäggetorp och cykla hem min cykel imorrn för den glömde jag helt bort idag. Så tänkte jag cykla en sväng till Johannelund så jag vet hur lång tid det tar tid. Kan iaf åka kl 7 med buss härifrån för att komma i tid. Lyx för regniga dagar.

Kommentera

