Födelsedag!

1 Jun

Imorgon fyller jag 27 år (!) och firar det med tårta och att jobba sista dagen på mitt jobb.
Det känns jävligt bra, men konstigt. Jag har spenderat så mycket tid med att längta därifrån att nu när det kommer så plötsligt (var på intervju i måndags, fick reda på att jag fick jobbet igår sen eftermiddag) känns det ganska skumt.
Jag berättade för min favorit-gubbe att jag skulle sluta idag. Han gav mig massa komplimanger om hur bra jag var och att det blir svårt att få nån annan lika bra. Aaw.
Imorrn eller på måndag, när jag ska in och lämna kläder och nycklar och berätta för min chef att jag slutar, ska jag säga hejdå till min favorittant.
Det är ju det som känns sorgligt, favoritgamlingarna och de jag jobbar med.

Men mest är jag så jävla glad! Jag är glad att jag fick ett annat jobb så jag sluppit nicka och vara glad över att min chef tyckte det var för jobbigt att fixa de sex dagar jag ska till Barcelona och därför inte gav mig en tjänst för den första perioden. Att jag slipper vara tvingad att ta allt jag får där första perioden för att få min ekonomi att gå ihop. Att helt enkelt gå dit på måndag och helt enkelt säga tack, men nej tack!

Ett annat plus är att det till min nya arbetsplats tar mig 20 min att gå, 10 min att cykla och 5 att ta bussen. Jag kan gå upp hur sent som helst om morgnarna! Vilken lyx!

Kommentera

