Längtar hem.

20 Maj

Kontraktet är påskrivet och inskickat, borgenärspapprena från pappa likaså. Nu väntar vi på att få tillbaka kontraktet med påskrift från dom och sen säger vi upp lägenheten här.

Jag älskar den lägenhet vi har. Den är fantastiskt fin och trots mindre bra detaljer som ynka två garderober och en balkong utan tak har jag trivts hur bra som helst här.

Men nu, nu längtar jag något enormt till lägenheten i Norrköping. Den är så jävla fin och jag tänker varje dag på vad vi kan göra med den. Hur den ska inredas och vilka sorts möbler vi ska leta efter i sommar.

Kanske kan vi måla också? En vägg har en enorm fototapet som jag tror varken var särskilt snygg eller bra tapetserad. Riva ner den? Måla över? Jag vet inte.

Men att saker behöver köpas in, det är en sak som är säker!

Jag vill ha ramar och framkalla foton, vimplar i hallen, teakhyllan som står och samlar damn hemma hos mamma och pappa, en skänk till köket, en stor snygg anslagstavla att ha vid mitt skrivbord för att lättare kunna strukturera och arbeta.
Har hittat en fantastisk grön fåtölj på second hand som jag bara måste ha.
Vi har en öppen spis som inte får eldas i så vad gör en med den då?

Det är en stor lägenhet, 80kvm, men en tvåa, vilket såklart försvårar möbleringen. Var ska våra skrivbord stå. I vardagsrummet eller som nu, i sovrummet? Sovrummet är enormt så det får ju plats där. Dock är det ganska tråkigt att ha sånt i sitt sovrum men tråkigare att ha det i vardagsrummet.

Jag vill ha pastellfärger och omaka fåtöljer, snygga sätt att gömma sladdar, blombord och snygga hyllor.

Jag längtar så jävla mycket till flytten. Jag hoppas att den går av stapeln i mitten på juli för jag vill bara inte vänta längre än så!

2 svar to “Längtar hem.”

  1. Elisabeth 2013/05/20 den 06:23 #

    Mina föräldrar har en stor öppen spis med eldningsförbud. Mammas lösning: mängder av stearinljus (och lite gamla dekorativa koppargrejer längst in, men främst ljus)! 🙂

    • furypi 2013/06/04 den 11:44 #

      Låter som en bra lösning. Vi får se lite hur det blir hos oss. Men ljus är ju bra just för att en slipper oroa sig för att förstöra några väggar eller så, de är ju redan svarta. XD

Kommentera

