Att försköna sitt liv.

20 Maj

Sociala medier har gett människor ett sätt att plocka fram och visa det fina i sina liv. Bilder på nyfejade ytor, glada barn, god mat, snygga kläder, glada miner.

Bloggar och facebook ger oss en redigerad bild av livet. Vi plockar bort allt fult och använder vinklar där inte skräpet syns.

Vi får också kamp och analyser och politik.
Vi får också hat i massor. Idioter som använder anonymitet som ett sätt att slå.

Den här bloggen är för mig ett sätt att ventilera. Det senaste året sådär har varit ett gäng feministiska inlägg, euforisk glädje efter ovanligt fina dagar och tusen inlägg om hur mycket jag hatat min tillvaro.
När jag läst i efterhand har jag sett hur jag upprepat mig. Hur jag gnott in mig i känslan av hopplöshet och stiltje. Sådär som en dömer sig själv har jag blivit irriterad över att jag inte gjort nåt åt det.
Men nu gillar jag de där inläggen för det är en symbol för nåt jag inte vill hamna i igen. Jag tänker inte fastna på det här viset nånsin igen.

Livet kommer inte alltid vara fantastiskt och vackert, så fungerar det inte, men jag kommer aldrig komma tillbaka dit igen.

Sommaren kommer med förändring.

Men innan dess ska jag ta tag i misären som är vårt hem. Det finns inga vinklar som är snygga här.

image

image

image

Kommentera

