Vilken vecka.

13 Maj

Veckan som gick gick verkligen i matens tecken. Låt mig dra den i bilder.

Efter heldag på jobbet tog jag mig pick och pack och drog till Stockholm. Naturligtvis var det snabba, dyrare tåget försenat så jag kom fram nån timme senare. Detta gjorde dock inget alls för jag mötte Sara på perrongen som jag inte sett på år och dar och vi pratade oss igenom hela resan.

Väl framme mötte Emma upp mig och vi gick för att äta ramen. Helt gudomligt god och det tog sin tid men jag lyckades äta upp allt.
Sen var väl tanken att vi skulle komma i säng snabbt. Det gick sådär.

På måndag gick vi upp, halvt döda, extremt tidigt. Jag förstår inte hur Emma orkar jobba så mycket jämt men roligt var det. Jag lärde mig att hantera en kassa och att göra hyfsad latte. Det är inte så enkelt som en kan tro.
Det var så himla roligt att jobba med Emma i tre dagar. Jävlar vad bra hon är på sitt jobb!
År av att jobba inom vården kom väl till pass när en skulle bemöta gäster hela dagarna. Men ja, så himla roligt! Skulle de behöva mig igen skulle jag gärna jobba där igen.
Dock skulle jag då behöva köpa in ett par mer fotriktiga skor. XD

Förutom att jobba och vara trötta lyckades vi fika och jag tappa bort min plånbok. Tack och lov kom den till rätta igen. Efter det gick vi till kungsträdgården för att titta på sakura.

image

Så jävla vackert. Fick mig att längta efter vår i Japan.
Jag och bror, Sara och lilla Eira hann med shopping inför mammas fest också. Jag stapplade mest runt och hade ont i fötterna och visste inte riktigt vad vi behövde.

image

Belönade mig med indiskt sen och så var plötsligt tiden hos Emma slut!

image

Torsdagen spenderades i en bil till Småland och med mys med denna godbit.

image

image

image

image

image

Tobias dök upp på fredagen och så var det dags att laga all mat.

image

Här ser det ut som att vi alla hjälptes åt men efter att ha rivit gurka försvann Tobias och jag och Martin gjorde det mesta. Det tog många timmar men maten blev bra som tusan till slut.

image

image

Klockan väldigt tidigt i lördags for vi in till Folkets Hus i Vimmerby och alla förberedelser tog sin lilla tid.

image

Festen blev dock helt jävla fantastisk! Mamma var väldigt glad och nöjd. Vi festade till tidig morgon.

image

image

Kvällen avslutades med att jag och Jannike sjöng musikallåtar i en timme och att vi inte tog oss hem för att taxi slutade köra vid 1.

image

Dagen efter och vi försökte få in mängder av saker i bilen. Det gick. Trångt var det, men det gick.

image

image

Jag och Martin fick vänta på tåget i Hultsfred i en timme. Sådär kul.

Imorse vaknade jag med feber. Grattis till mig.

Men det gör inget för gud vad glad jag är att festen blev så bra. Mamma oroade sig så mycket för att så många inte kunde komma och samma dag ringde över 10 pers återbud. Men vi som var där gjorde festen hur fin som helst och mamma fick massa fina presenter i form av olika upplevelser som att cykla runt Vättern, djuphavsfiska och åka på nostalgikväll med Gyllene Tider-konsert. Finaste mamma, jag är så glad att det blev så bra!

Ett svar to “Vilken vecka.”

  1. luinlote 2013/05/13 den 07:54 #

    tack igen för att du kom och jobbade hos oss! <3<3<3 Du var så grymt bra! (messa mig dina uppgifter så jag kan ge till andypandy!)

    Vad glad jag är att kalaset blev så lyckat!!

Kommentera

