Springa?

16 Apr

Jag har fått för mig att jag vill börja springa. Det är på många sätt perfekt för mig eftersom jag aldrig är så självmedveten som när jag tränar. Jag tror att alla glor på mig och dömer mig och nu har jag letat upp stråk som inte är så vältrafikerade som närmsta stråket runt ån.
Så nu måste jag införskaffa ett par skor. Finns det nåt tråkigare än att lägga pengar på fulskor? Oh well.
Jag vägrar dock tights. Jag tycker helt enkelt att det ser för jävla fånigt ut och jag vägrar göra som alla ungdomar som tar en jävla söndagspromenad runt ån i värsta träningskläderna. Jag behöver inget avancerat tjafs, jag ska bara springa.

Jag tänker såklart starta väldigt försiktigt. Springa 1 minut, gå 5 osv. Tänker inte döda mina knän och sånt.

Får se hur många veckor det tar tills jag faktiskt har gett mig ut första gången. XD

Kommentera

