Vad ligger framför mig?

15 Apr

I och med att jag nu typ vet att jag kommer in på min tänkta utbildning till hösten börjar funderingarna på framtiden få ganska stort utrymme.
Ni som brukar läsa min blogg tänker säkert att ja men va fan, hon har ju inte gjort annat än älta sin framtid de senaste månaderna. Det stämmer ju också men nu är det på ett annat sätt.

Jag funderar på vad jag vill uppnå med den här utbildningen och här har ni en lista:
1. Jag vill tjäna en skälig lön. Jag är trött på att jobba för en spottstyver. Har gjort det alldeles för länge nu.
2. Jag vill ha ett ombytligt arbete. Jag blir dum i huvet av att göra samma saker hela tiden. Jag tror att jag har en framtid av projektanställningar framför mig och medan en inte har nån särskild säkerhet så ser jag fram emot att bara behöva träffa eventuella idioter på framtida jobb under en begränsad tid.
3. Jag vill jobba kreativt och med kreativa människor. Jag drömmer om konstprojekt av olika slag som jag ser till att de kan genomföras.
Ett mål för framtiden är att utveckla utbyten mellan länder med teaterkonst som utgångspunkt.
4. Jag vill jobba med och för kvinnor. Samhället och därmed kulturvärlden är utformad efter män och jag har ingen som helst lust att utgå från dom i mitt arbete.

Nånting jag ska göra som fan hela tiden när jag börjar utbildningen är att nätverka. Skaffa mig kontakter överallt och ha en sån där pärm för visitkort. Jag är en jävel på att ta folk och jag vet att jag kommer bli jävligt bra på det jag kommer göra så jag känner att det är bara att köra på.

Fyra månader tills jag säger hejdå till vården för alltid och påbörjar en ny fas i mitt liv som innebär ett slut på de senaste två årens stiltje!

KÄNN PEPPEN!

Kommentera

