Herregud.

15 Apr

Jag måste bara få suga på den här lite till. Om fyra månader slutar jag på mitt jobb. Fyra månader. Jag är så jävla lycklig. Jag skiter i vem jag trampar på tårna just nu för det här är min alldeles personliga åsikt och alla tycker vi olika. Mitt jobb suger livskraften ur mig på en nästan daglig basis. Jag kan tycka att det är kul att möta vissa människor, gamlingar som arbetskamrater, men jag är så upp över öronen trött på all inskränkthet. Jag är trött på all rasism, sexism och annan skit jag får höra på daglig basis. Jag är trött på att inte orka ta debatten och jag är trött på de gånger jag orkar.

Att jobba såhär har verkligen varit ett uppvaknande för mig. Efter en relativt skyddad sfär där feminister och antirasister utgjort 90% av de jag stötte på under en dag har jag nu insett hur mycket längre vi har att gå. Rasismen ligger där och lurkar under ytan likaså idén om hur en kvinna eller en man måste vara och vi har så långt kvar. Det tar jag med mig från mina två år på mitt jobb. En viktig läxa.

Kommentera

