Kött- och godisfri månad.

18 Feb

Från och med idag ska jag inte äta kött eller sötsaker på en månad.
Eller, jag ska äta upp det kött jag har, typ leverpastejen.
Köttet är för att jag mer och mer börjat ifrågasätta om jag tycker det är moraliskt rätt att äta kött samtidigt som jag inte kan med tanken på att aldrig äta kött igen för jag tycker det är så förbannat gott.
Sötsakerna är för att få bort mitt sockerberoende som inte är nådigt nu för tiden.

Vi får se hur det går, kanske kommer jag två veckor in att ha våta drömmar om choklad och blodiga köttbitar.

Kommentera

