Alla Hjärtans Dag.

14 Feb

När jag gick på låg- eller mellanstadiet hade jag en kille som hette Eric. Han var kortare än jag och killen som var den första jag tungkysste (när vi körde snurra flaskan på ett disco) fast det var nog andra gången vi var ihop.

Nån dag före alla hjärtans dag gick jag till Langs, butiken i byn, och köpte en förpackning med geléhjärtan. Jag minns inte riktigt men jag tror att vi var ett gäng som sedan pratade om presenter till våra respektive och funderade över vad vi skulle få och hintade om vad vi skulle ge.

På dagen ifråga fick Eric smaskigt godis och jag fick ett litet blått tyghjärta som det stod ”jag älskar dig” på som det sen visade sig att han fått av sin syster en gång.

Det var nog enda gången jag gav nåt på alla hjärtans dag och tycker fortfarande att det är en ganska överskattad dag.

Semeldagen däremot. Där har vi en dag värd att firas. Jag firade den med Martin och Johanna på Babettes. Fina tider.

image

En annan dag ska jag prata om det fina påståendet jag fick höra på jobbet idag om att kvinnor snackar mer skit än män. Jag spyr på människor ibland.

Kommentera

