Framtiden.

21 Jan

Jag har hittat en utbildning jag är väldigt intresserad av. Den är treårig på Liu fast belägen i Norrköping. Jag är väldigt, väldigt sugen. Det är typ projektledare med inriktning på kultur och media. Jag tycker den verkar väldigt intressant och skulle vara väldigt bra för min framtid. Att bli utbildad som projektledare lovar ju en väldigt ombytlig sysselsättning men i och med det också en väldigt osäker anställningsform då sånt oftast innebär projektanställningar som kanske varar nåt år som mest.
Det som också skaver lite är tre år på csn och jag kommer bara ha ett år kvar med studiemedel efter det. Alltså inga möjligheter att börja plugga nåt annat mer konstnärligt, som skådespelarutbildning. Men sen tänker jag att jag inte behöver vara så jävla besatt vid att just gå en utav dom utbildningarna. Det finns tusen olika sätt att fortbilda sig som skådespelerska på tusen ställen i världen i form av olika kurser och liknande.

Att utbilda sig till projektledare skulle också innebära helt nya kunskaper och möjligheter att göra TH större och att jobba för teater på internationell nivå. Jag har ju nån slags dröm om att skapa ett nätverk för teaterutövare som sträcker sig utanför landsgränser. Jag tror en kan lära sig så mycket av att jobba med människor från olika delar av världen då formen av teater skiljer sig ganska stort beroende på land och kultur, samtidigt som teatern ju också är att universiellt språk. 

Det som skulle vara lite typiskt är ju om jag skulle komma in och sen skulle jag kanske dra till Japan ett halvår efter skolstart och behöva ta sabbatsår och allt det där. Men nu känner jag bara att jag verkligen vill gå vidare och det här är ett sätt för mig att göra det. Blir det sen så att jag kanske hamnar i en situation där jag får skjuta upp mina studier så är det ju så. Japan är ju också en dröm jag har och jag vill bo och leva där ett tag. Det ultimata vore ju att kunna skapa sig kontakter inom den japanska teatervärlden. På nåt sätt.

Ja jag vet inte. Jag vet i alla fall att så snart det är möjligt att göra ansökningar så kommer jag göra det, så får vi se hur det går.

Ett jäkla plus att dessutom då kanske flytta till Norrköping. Jag älskar Norrköping! Det är en så fin stad och även om jag tycker det skulle vara fint att flytta till Stockholm är ändå Norrköping så mycket bättre än Linköping. 

Sitter nu och tittar på lägenheter och drömmer om en fin lägenhet centralt med höga fönster. Hur jag ska ha råd med ett sånt är ju en annan sak. XD 

Åh, jag känner mig så pepp på livet just nu! Tänk att det kan bli en sån monumental förändring i ens mående med så enkla medel.
Jag behöver träffa folk mer och jag jobbar för att det ska bli så hela tiden nu. Jag behöver en sysselsättning som jag tycker om och jag har flera planer för det också. Nattsvarta 2012 (ja, jag är något överdramatisk) har gått över till ett väldigt hoppfullt 2013!

Kommentera

