2012

31 Dec

En lista som jag sett lite överallt och också vill göra.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Besökt Turkiet. Annars tror jag det varit ganska dött på nyfronten. Eller jag har ju även haft en anställning för första gången i mitt liv. Varade i hela fem månader.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jaa! Bebisar överallt. Finaste Ingalill fick lille Olle i april, Martins syster fick Simon i maj, min bror fick Eira i september och min kusin fick en liten nu i december. Det här har verkligen varit bebisarnas år. Förutom dessa fyra så har många bekanta och bekantas bekanta fått barn.
image

image

image

Dog någon som stod dig nära?

Nej. Däremot var jag där när en människa tog sitt sista andetag.

Vilka länder besökte du?

Turkiet i april-maj med mamma. Hur fint som helst förutom timmarna i en transithall. XD

Japan i oktober med Maria och Caro. Helt klart det bästa jag gjort på hela året. Mat, mys, eito, fina vänner, shopping och allt som är bra i livet.

image
image
image
image
image

image

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Teatern. Jag längtar efter teatern med hela kroppen. Tanken är att det ska bli mycket mer av den varan 2013.
Sen vill jag bli av med mina skulder.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

4 september föddes min alldeles underbara brorsdotter Eira.
Såhär såg hon ut i jul. ❤

Vad var din största framgång 2012?

Min största framgång? 2012 har inte precis varit framgångarnas år. Tiden jag tränade och därmed blev piggare var ju en kort men härlig framgång med tanke på hur ångestbetingat det är för mig att träna.

Största misstaget?

Helt klart att inte jobba med teater. Mitt välmående går så mycket neråt utan det.

Bästa köpet?

Utan tvekan flygbiljetterna till Japan och konsertbiljetterna till Eito under den resan.

Vad spenderade du mest pengar på?

I engångsbelopp definitivt konsertbiljetterna till Eito. De kostade mer än flygbiljetterna men det var det värt! Bäst spenderade timmarna på hela året!

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Massa saker. Än en gång Eitokonserterna, hela Japanresan, finbesök från Tyskland, Music & Arts, besök i Norberg och teater i Uppsala och såklart Eira. ❤

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2012?

Alina Devercerski – Flytta på dig
Icona Pop – I love it
Kanjani8 – Crouton
Kyarupamyupamyu – Fashion monster

Var du gladare eller ledsnare i år i jämförelse med tidigare år?

Ah, så sorgligt att skriva men ledsnare. Martin har fått hålla mig hårt medan jag gråtit över hur jävla meningslös min tillvaro känts flera gånger under detta år.

Vad önskar du att du gjort mer?

Hälsat på mina vänner. Har varit alldeles för lite folk omkring mig i år.
Sökt jobb/utbildningar.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Stängt in mig i mitt hål (läs lägenheten) och låtit allt jobbigt ta över istället för att försöka ändra min situation.

Blev du kär i år?

Varit kär i flera år nu. ❤

Favoritprogram på TV?

Ser knappt på vanlig TV men bästa serien jag sett i år som är ny för mig är Dollhouse. Det bästa Whedon gjort och det säger inte lite.

Bästa boken du läste i år?

Stalins kossor av Sofie Oksanen.

Största musikaliska upptäckten?

Alina Devecerski och Icona Pop.

Något du önskade dig och fick?

Resa till Japan med Maria. Se Eito igen.

Något du önskade dig och inte fick?

Spela massa teater.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jobbade. Fick fina meddelanden och samtal. Fick ett vibrerande ägg av Martin. XD

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Träffat vänner mer.

Vad fick dig att må bra?

Än en gång vänner, Martin, Eito, solsemester med mamma, en ren och fin lägenhet (de få gångerna den var det).

Vilken kändis var du mest sugen på?

Benedict Cumberbatch.

Vem saknade du?

Vännerna.

De bästa nya människorna du träffade?

Nya för 2012? Skulle vara Alissa som jag träffade i Japan. Vi har visserligen känt varann i dryga fyra år men det var första gången vi träffades. Hur fint som helst

Mest stolt över?

Att jag förstår och kan prata japanska så väldigt mycket bättre än jag trodde. Att vara i Japan igen visade mig hur mycket jag kan och också hur mycket jag förändrats från den person jag var när jag bodde där.

Högsta önskan just nu?

Att göra bra förändringar i min vardag som gör att mitt välbefinnande över lag blir bättre.

2012, jag har kämpat mycket med dig. Gjorde bästa resan hos dig men nu ser jag fram emot att säga hejdå och ge mig in i 2013.

Kommentera

