2013

28 Dec

Efter fyra väldigt härliga dagar nere i Smålandet med min familj, vänner och kära är jag tillbaka i Linköping för att börja jobba igen imorgon.

Julen blev lagom mycket julklappar som bland annat bestod av en hel kaffeservis med små koppar, fat, assietter, gräddsnipa, sockerskål och kaffekanna i småblommigt mönster, vår julkokbok och godis.
Julen var också massor av mat, högljudd släkt, att vinna nåt i ett julklappsspel och framför allt mys med liten Eira.

Nu står nyåret för dörren och jag har mina planer som har med lite plugg, japanska och förhoppningsvis en hel del teater att göra men jag har bara ett löfte i år. Bli skuldfri. I år kom en Japan-resa i samma veva som att jag blev av med min tjänst och därmed förlorade mina semesterdagar så en hel del pengar har lånats av min kära partner. Jag är så innerligt trött på att vara skyldig människor pengar och tanken är att jag när året är slut fan ska vara helt skuldfri. Ja förutom csn då. Dom kommer jag dras med i sisådär 24 år till tror jag det är.
Det blir ju roligt att lägga alla extrapengar från en riktigt bra lön och all min skatteåterbäring på såna saker men vad ska en göra? Hellre det än detta eviga dåliga samvete.

Så, steg nr 1, göra budget och sånt tjafs. Grattis till mig!

Kommentera

