Jamen kom igen då!

2 Dec

Jag har ägnat de senaste dagarna åt mysiga saker som fika med vänner, julmys, gos med Martin och annat fint. Plus en hel hög med självömkan. Och nu är jag lite trött på mig själv. Jag känner mig missnöjd med min tillvaro mest hela tiden. Jag känner att jag inte gör nånting meningsfullt alls och det tär på mig. Så sitter jag här och tycker synd om mig och gör ingenting alls åt det. Som att någon ska komma och fixa det här åt mig.
Åt helvete.
Det är bara jag som kan förändra min situation. Jag menar inte nåt liberalt skitsnack med att det är bara ditt eget fel om du misslyckas och inte blir en såndär solig framgångshistoria, det är inte så jävla lätt och nej, alla kan inte bara kliva ur sina jobbiga situationer. Men jag kan ta små steg för att förändra. Fundera på riktigt på vad som kan göras för att göra det hela bättre. Vilka steg att ta och nu är det fan dags.
Jag ruttnar bort på ett jobb jag inte känner nånting för, som visserligen inte är outhärdligt i den meningen att jag tycker det är ett meningslöst jobb eller så, men jag känner ingenting för det. Mina intressen och mina känslor har ingenting med jobbet att göra och jag kan inte leva så i längden. Jag behöver jobba för att få in pengar för så fungerar det här samhället, men jag behöver nånting mer än så.

Så nu jävlar Therese, ta dig i kragen och gör nånting! Jag är så jävla trött på mitt eget gnäll nu att jag tar mig upp ur den här förlamningen av ren irritation!

Kommentera

