Det här med kött.

18 Nov

Jag har länge försökt att bara äta kravmärkt kött även om jag fuskat väldigt mycket med det. Jag tycker att kött är fantastiskt gott och jag tror att jag ibland behöver järnet väldigt mycket då jag kan få ett enormt sug efter kött på ett sätt som jag aldrig får efter annat.
Men frågan är ju, tycker jag verkligen att det är rätt att äta kött? Är det rätt att ta djurs liv för köttet när en inte behöver äta kött för att överleva?
Sen är det också det här med hur djuren behandlas. Idag är kravmärkt kött vanligare än vad det har varit men det är fortfarande väldigt dyrt i jämförelse. Det en såklart kan fråga sig då är hur köttindustrin egentligen ser ut. Folk vet ju, precis som folk vet hur det är för arbetarna som gör våra billiga kläder. Människor är inte dumma, vi sätter bara skygglappar på för att slippa ta ansvar.

Hur som helst. Äta upp det kött jag har hemma och även äta kött när jag är hos folk (om det inte finns alternativ), men jag tänker bara äta vegetariskt hemma. För miljön och för mitt samvete.

Kommentera

