Twilight.

17 Nov

Jag har bestämt mig för att läsa klart twilightserien. För jag gillar att plåga mig själv och alltid känner att jag måste läsa klart allt jag börjar på hur dåligt det än är. För att överleva kommer jag samtidigt läsa Mark reads för att inte dö av allt kasst.
Såklart har jag ju hört lite av vad som kommer hända i de sista böckerna redan. Bl a vet jag att Bella kommer bli gravid trots att vampyrer inte kan bli gravida? Jag började fundera på om det kommer göras en metafor för när den heliga anden gjorde Maria gravid med Jesus och så plötsligt slår det mig! Hon blir ju för fan våldtagen! Jag har aldrig ens reflekterat över hur fucked up den där historien är. Nu ska jag inte påstå att jag kan bibeln utan och innan och kanske var det så att anden kom till Maria och frågade om hon ville bära guds son men jag skulle tro att hen kommer i den där uppenbarelsen och berättar för henne att hon ska göra det. Varför har jag aldrig reflekterat över detta? Jesus kom till jorden efter ett övergrepp.

Okej bibeln är en hel spya av kvinnoförakt men alltså herregud. Jag avskyr verkligen religion!

Kommentera

