Funderingar.

26 Okt

Jag är så himla glad att vi gjorde den här resan. Att komma tillbaka till det här landet, att se mer av det har verkligen fått mig att inse att jag inte på några sätt är färdig med Japan. Jag vill bo här igen. Jag vill ha en vardag i det här landet och jag vill skapa mig en plats här.

Jag känner mig så otroligt motiverad att jobba mot det också. Förhoppningsvis åker jag och Martin hit om ungefär 1,5 år och tills dess vill jag hårdplugga japanska och göra jlpt för att faktiskt kunna jobba här. Jag tänker kolla lite vilka möjligheter en kan hitta med svenska företag som finns här i landet och bara göra möjligheterna att bo här så stora som möjligt.

Jag behöver den här motivationen när jag är tillbaka i Sverige för jag kommer ha några riktigt jobbiga månader framför mig med väldigt lite pengar och små möjligheter att alls göra roliga saker.
I november kommer jag jobba varenda helg förutom den då jag kommer hem. Hade jobb en dag den helgen men jag vet att jag inte kommer orka det så tackade nej.

Men jag har gått så länge utan ordentliga mål och utan sånt blir jag så jävla lamslagen. Nu känner jag att jag har en anledning att göra det jag gör just nu och då blir allt så mycket lättare.

Det enda jag tycker känns jobbigt med en flytt till Japan är att jag inte kommer kunna vara en del av Eiras liv på det sätt jag skulle vilja. Jag vill vara så som min moster var för mig. Men att bo några år i Japan betyder ju inte att jag alltid kommer vara på andra sidan jorden.

Hur som helst. Idag blir en ensamdag för mig. Jag sov väldigt länge och gick upp när Maria och Caro redan gått och ätit frukost och jag känner mest för att vandra runt för mig själv och bara vara. Kanske åker jag till Fuji, kanske inte. Känner liksom ingen stress att hinna med det för jag vet ju att jag kommer bo här och kommer kunna åka till Fuji då.

Nej, dags att dra sig från mitt café och göra nånting.

Kommentera

