Dag 10!

22 Okt

Idag har det varit väldigt varmt och jag har gått runt och svettats hela dagen. Men det har varit en ganska fin dag i alla fall.

Igår stannade jag uppe och pratade med mor och far på skype och sen tittade jag på lite av extramaterialet från nya skivan. Helt jävla fantastiskt.
Sov och såg resten nu på morgonen.
ALL THE EITO FEELS!
Jag förstår inte att vi kommer se dom live på lördag. Jag kommer fan dö. Är så glad att jag ska gå på iaf två konserter för att liksom på riktigt kunna ta in att jag är där.
Jag ska försöka gå på fler konserter. Fans utan biljetter brukar stå utanför med lappar om att de vill ha biljetter och jag tänkte också göra det. Plus att det kanske finns scalpers och isf tänkte jag vänta tills konserten har börjat för då säljer de billigt. Men det beror ju helt på hur mycket biljetter de har och om de hinner gå åt innan.

Hur som helst.
Jag och Caro tog det väldigt lugnt i morse och vandrade till slut iväg till Choco Cro för att äta frukost.
Photobucket

Sen delade vi upp oss och jag vandrade runt lite i närheten av oss. Vackert är det.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sen skulle jag hitta Mandarake med hjälp av lite vägbeskrivningar, google maps och gps. Gick totalt åt helvete och jag var mest vilse hela och varm.
Men till slut satte jag mig och drack islatte (!) och väntade in tiden för jag skulle träffa ännu en vän från lj. Hon tog med mig till två Mandarake och helt plötsligt är jag två uchiwas, en doujinshi och ett gäng shopfoton rikare. XD

Vi mötte upp Caro och vandrade runt lite och tog en te på Starbucks innan jag och Caro behövde åka hem och möta Maria som kom tillbaka från Fukuoka idag.

Vi gick och åt mat som jag aldrig provat förut. Typ massa friterat som en äter med sås med soja som grund. Hur gott som helst med ett glas blaskigt, japanskt öl till. Plus att personalen var himla fin. Jag tycker det är så roligt när personal på restauranger blir alldeles lättade när de förstår att en förstår japanska. XD

Sen har vi tittat på eito-grejer och ätit sötsaker. Hittat mitt nya favoritgodis, det är mörk choklad med machafyllning, liksom praliner och de bara smälter i munnen! ♥

Förresten har jag tänkt att ta fler bilder på vårt hostel för det är alldeles fantastiskt, men det har inte riktigt blivit av än. Jag har iaf tagit en bild på ankorna i trappen!
Photobucket

Med detta lämnar jag er idag och kryper ner för imorgon ska vi gå på shoppingrunda och annat roligt! 😀

Kommentera

