Dag 9!

21 Okt

Tidigt i morse åkte Maria iväg till gamla vänner från Fukuoka medan jag låg och drog mig i sängen. Till slut så gav jag och Caro oss iväg för lite frukost och sen Osaka Bay Area.
Vi hade inte precis kollat upp så mycket vad en kunde hitta på där så vi började med att åka pariserhjul. Tydligen är det ett av de största i världen och det är fan lite läskigt att åka såna.
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sen gick vi och åt shaved ice som jag aldrig ätit förut men som var alldeles jävla fantastiskt. Jag tog med mango och Caro med macha. Hur gott som helst!
Photobucket
Photobucket

Sen skulle vi kolla efter ett center med modern konst och visserligen hittade vi det men det verkade vara nån särskild grej där då och vi orkade inte riktigt fråga vad det var och sådär, så vi gick vidare.
Detta låg nere vid vattnet och där fanns även dessa fantastiska byggnader.
Photobucket
Det är något med såna här gamla lokaler som får mig att vilja spela teater.

Vi satt en stund vid vattnet och pratade om livet och framtidsplaner/drömmar och hade det allmänt fint i solen.
Photobucket

Vandrade vidare förbi en park och ett litet tempel.
Photobucket

Sen gick vi massa konstiga vägar där det inte fanns nånting och var mest sega och hungriga. Inte lika mysigt. XD
Men påväg tillbaka hittade vi en bättre och finare väg iaf.
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Sen åkte vi till Namba och åt lite, jag tog bara ett litet currybröd för jag skulle träffa Alissa och äta okonomiyaki.

Alissa är en vän som jag lärde känna nån gång i slutet av 2008 och vi har aldrig träffats på riktigt innan idag. Vi är båda Eitofans och det är så vi blev vänner. Jag var så jävla nervös inför det här mötet, en vet aldrig liksom hur det ska funka när en faktiskt ses. Men inga problem, vi pratade för fullt redan från början och jag kände bara att vi klickade hur bra som helst. Så jävla fint. Vi åt fantastiskt god okonomiyaki och pratade i några timmar innan det blev dags för mig att dra mig hemåt.
Jag lyckades ta en bild på maten men inte på Alissa. FAIL! XD
Photobucket

Hur som helst, imorgon ska jag träffa en annan vän som jag lärt känna på internet som också är ett fan, enda skillnaden är att jag inte alls känner henne lika väl så vi får se hur det går.

Nu är klockan strax två här så antar att det är dags att sova.

Kommentera

