Ja, vad ska en säga.

6 Okt

Är hemma med familjen och det är som vanligt väldigt mysigt och fint.

Men jag kan bli så trött. Naturligtvis vet de om att jag är feminist och vi har haft våra diskussioner om jämställdhet och grejer många gånger.
Det roliga är att det alltid är jag som får höra ”Men vi måste faktiskt inte diskutera det här nu” och liknande kommentarer när det inte är jag som drar upp det.
Jag låter väldigt många små ”roliga” gliringar gå omärkt förbi för det är liksom ingen idé att börja en diskussion.
Men när någon annan startar det och jag får skiten för det och samtidigt blir förminskad på alla möjliga sätt blir jag bara så jävla arg och ledsen.
Jag ska inte behöva ta sånt från min familj. Visst, de menar det säkerligen inte på det viset, men det är så det blir.

Kommentera

