System.

19 Sep

Jag har system för hur jag gör saker. System som jag alltid följer.

Exempelvis när jag diskar. Jag plockar upp allt ur diskhon, gör rent den med lite diskmedel. Häller i diskmedel och vatten tills att strålen nuddar vatten och inte diskhon längre. Sen börjar jag med glasen och sköljer av dom i varmt vatten ner i hon och inte i slasken så att jag när jag har diskat färdigt har vatten ända upp i hon. Jag går alltid efter vad jag anser är renast först och jag klarar inte av att kolla när andra diskar för att de har kassa system och jag kan knappt låta bli att anmärka.

En sak som jag höll på med länge men nu har slutat med är ett väldigt tidsödande sätt att välja musik till mobilen. Det gick ut på att jag la in all min musik på winamp, satte spelaren på shuffle och utifrån vilken låt det hamnade på följa låtarna på listan och ta bort dom från winamp medan jag förde över dom till mobilen tills den låten slutade och nästa låt kom och jag började samma procedur igen tills mobilen var full. Och så gjorde jag gång på gång tills jag gått igenom all min musik på (här kan tilläggas att jag har över 100 GB musik). Sen tillkom massa regler för hur många låtar i taget jag fick hoppa när jag lyssnade och sånt. Ångesten när jag råkade dubbelklicka på en låt jag skulle föra över och hela listan på winamp försvann och jag fick börja om!

Min nya grej nu är att jag bestämt mig för att se alla mina klipp i min att se-mapp på min hd innan nyår. Det är alltså alla mina johnnys-filer som jag inte har sett än och det är dryga 1000 filer i olika längd. Detta innebär 14 filer per dag och jag har redan satt upp ett system för hur jag ska hålla reda på hur mycket jag ser och regler som att jag inte får kolla på nåt annat (serier jag följer) innan jag har sett min kvot för en vecka. Detta gäller dock inte sytycd, doctor who, project runway och förmodligen girls som jag såg ett avsnitt av med Martin idag. Girls räknas inte in för att jag ser det med Martin.
Jag är nu inne på fredagens kvot av klipp och min tanke nu är att se så mycket korta klipp som möjligt för att dra ner antalet jag måste se per dag framöver.
Jag kommer nämligen räkna om dag-kvoten varje vecka.

Det här gör jag med mitt liv.
.
.
.
.
.
Kanske har jag problem?

2 svar to “System.”

  1. Josefine R 2012/09/19 den 03:03 #

    Fantastiskt! Jag är lite likadan… Psycho man är egentligen. 😛

    • furypi 2012/09/20 den 08:55 #

      Ja alltså det är ju lite väl egentligen. XD

Kommentera

