Sommar.

25 Jul

Dagarna spenderar jag med jobb, dålig sovrytm och serier.

Det är den 25e juli idag och jag känner att jag inte alls tagit vara på den här sommaren. Jag har inte ens badat än! Därför tänker jag idag när jag slutat cykla hem och ta en kalldusch sen slänga på mig det tunnaste plagget jag äger, ta med mig en filt, jordgubbar och bubbelvatten och sätta mig i skuggan vid ån med en bok och telefonen full av serier och inte lämna platsen förrän det är kväll och kallt.

För det är det jag tycker att ta vara på sommaren är. Sitta ute utan att röra en fena.

Imorgon tänker jag gå upp tidigt och äta jordgubbsfrukost på balkongen medan solen inte skyms av träden. Gå en promenad. Träna. Sitta i solen. Helst bada men jag vet inte var jag ska göra det.

Andas in sommaren lite.

Kommentera

