Student.

8 Jun

Står och väntar på tåget för att åka ner till Hultsfred och gå på Martins systers student. Det var länge sen jag var på student, senast var väl när lillebror tog studenten.

Det är nåt speciellt med studenten. En sån jävla fest. Att ha kommit igenom hela grundskolan och börja ta sina egna steg med jobb eller vidare utbildningar och flytt.

Det är nu sju år sen jag tog studenten. Sju år. Tänk att det är så länge sen. Jag har hunnit med en hel del, upptäckt vad teatern betyder för mig, bott på olika platser bland annat Tokyo, startat ett företag, fått en anställning, träffat fantastiska vänner, hållt kontakten med gamla, haft ett kasst förhållande, har ett fint..

Jag kan bli så stressad över allt jag vill göra, allt som är kvar men egentligen är jag inte oroad. Jag vet att jag kommer ta mig dit jag vill och även om jag just nu inte har nån klar riktning så kommer jag dit.

Kommentera

