Födelsedag.

1 Jun

Jag fyller år imorgon. 26 år. Fyra år kvar till 30. Det är så märkligt för samtidigt som jag tror att jag fortfarande är 21 så är jag inte alls samma person som jag var då.
Sen märks det på omvärlden att jag är lite äldre nu. Andra förväntningar på vad jag borde göra och vilja. Ibland blir jag så stressad av det där. Borde inte jag plötsligt börja längta efter barn och köpa hus och utbilda mig till nåt jag får en säker anställning som?
Sen blir jag förbannad för det vill jag ju inte alls!
Det är så sjukt hur allt ligger på ålder, för gammal för det ena och för ung för det andra.
Vem fan har bestämt det?

Nej du tack!

Jag tänker fira 26 år med glädje och tårta utan några som helst krav!

Kommentera

