Jag har kommit ut!

31 Maj

Jag definierar mig som bisexuell med en större dragning mot män. Jag tror att dock att sexualitet är ganska flytande och inte att de flesta är antingen eller utan att normerna i samhället ger oss sätt att definiera våra känslor utefter en heteronorm.

Hur som helst så har jag kallat mig bisexuell sen högstadiet. I början kanske mest för att vara speciell trots att jag nog egentligen var ganska kär i en vän som jag brukade hångla med på typ varje fest.

Men sen när jag var runt 19-20 blev jag riktigt, riktigt kär i en tjej.
Vi hade träffats tidigare, men då hade hon raggat på mitt ex som jag fortfarande var kär i och jag var mest svartsjuk som fan.
Men sen kom hon på min födelsedagsfest och vi spenderade ganska mycket av kvällen med att hångla. Hon hade pojkvän som hon precis hade flyttat ihop med så de få gångerna vi sågs var det ganska mycket smyg.

Vi hade en date i min kompis lägenhet. Det var mitt i sommaren, jag drack massor av te och blev svettig och nervöspratade non stop. Ingenting hände. Jag ville mest bara kyssa henne men var så jävla nervös och sen gick hon. Vi träffades några gånger till. En gång ringde jag när jag var halvt redlös och vi hånglade i nån lekpark men hade ingenstans att ta vägen och hon hade gått ifrån nån grej med sin kille och sen sågs vi på festivalen fast hennes pojkvän var med och jag hade ett festivalragg. Det rann helt enkelt ut i sanden för jag hörde aldrig av mig och inte hon heller. Inte vet jag om hon verkligen var intresserad eller inte men jag lät bli för att det helt enkelt blev för jobbigt. Jag tänkte på att berätta för mina föräldrar och allt vad det skulle kunna innebära och jag var helt enkelt rädd för hur saker och ting skulle bli om jag hade en flickvän.
Detta trots att jag kallat mig bi för alla utom familjen i flera år.

För några veckor sen var jag och mamma på semester i Turkiet och med några glas vin i kroppen och under en diskussion om heteronormer så kom jag ut. Jag berättade att jag varit jättekär i en tjej men låtit det rinna ut i sanden för att jag inte vågade berätta det för dom, att jag var bisexuell.
Mamma sa att hon alltid anat det och att det inte hade spelat nån roll då och inte spelar nån roll nu.
Så gick hon och hämtade två glas vin till och det var det.

Så jävla odramatiskt. Jag vet ju att mina föräldrar inte är homofober men ändå har det varit så svårt att säga.
Sen hade jag ju då en pojkvän sen tre år hemma så det handlade ju knappast om att berätta om en partner men ändå, nu är det gjort, flera år för sent men jag behöver aldrig komma ut igen. Skönt.

Kommentera

