Just Kids.

28 Maj

image

Jag har precis läst ut den här boken skriven av Patti Smith. Det är berättelsen om henne och hennes vän om konsten och livet och den sliter i hjärtat.

Hon äger ett språk som är poetiskt och kärleksfullt och jag blir helt tagen. Vilken fantastisk människa och vilken oerhörd kärleksförklaring hon skrivit.

I sommar ska jag se henne live och även om jag än så länge inte har någon större relation till hennes musik, förutom till skivan Horses som jag lyssnat massor på, känns det fantastiskt att jag kommer få ta del av denna poets musik, av henne på scen.

Kommentera

