Vad jag vill ha.

20 Maj

Jag har massor av drömmar. Idéer om vad jag vill göra med mitt liv. Men jag har liksom ingen ordning på det. Inga fasta idéer. Jag bara vet att jag vill. Det som känns skönt är att jag känner att jag kan ta mig tiden att komma fram till vad jag vill. Jag behöver inte ha en plan just nu. Jag kan ta mig tiden att fundera och under tiden låta vardagen vara som den är.

Problemet för mig är att jag väldigt lätt låter vardagen ta över allt. Det där som hela tiden behöver göras, städa, tvätta, fixa, jobba tar så mycket av min tid. Eller egentligen min mentala tid. Jag lallar runt hemma och har massa saker som behöver göras men kommer ingenstans utan tittar på lite serier, surfar lite, plockar lite, spelar lite och så runt igen så att nåt hela tiden hänger över mig. Liksom att det här måste jag göra och det tar på mig mentalt och jag blir stressad och arg och tjurig fast det skulle vara så lätt åtgärdat.

Jag saknar skapandet. Jag har så svårt att ta mig tiden och jag skapar bäst i grupp och nu har jag inte den där gruppen hos mig så ingenting händer.

Struktur. Det är vad jag behöver. Sätta upp mål, ta mig tiden. Schemalägga tid för det. Jag ska fan börja göra scheman som jag gjorde när jag gick entreprenör. Jag är helt enkelt alldeles för lat och svårt för att ta tag i saker när jag inte har mål uppsatta.

Kommentera

